کد خبر: ۸۴۴۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱ 01 May 2020

تابناک/مدیرکل راه آهن شمال ۲ از حمل مجموعاً ۳۴ هزار و ۱۵۱ تن کالا در پایانه ریلی آستارا در بازه زمانی یک ماهه امسال خبر داد و گفت: حمل و نقل بین‌المللی در پایانه ریلی آستارا ۴۹ درصد افزایش یافت.

گیلان| حمل‌ونقل بین‌المللی در پایانه ریلی آستارا امسال 49 درصد افزایش یافت

غلامحسین ولدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، در زمینه حمل بار و ترانزیت کالا در پایانه ریلی آستارا اظهار داشت: در مدت زمانی یک ماهه امسال مجموعاً 34 هزار و 151 تن کالا در پایانه ریلی آستارا حمل شده که نسبت به 22 هزار و 853 تن مدت مشابه سال گذشته 49 درصد رشد داشته است.

مدیرکل راه آهن شمال 2 میزان صادرات کالا از پایانه ریلی آستارا را نیز برشمرد و عنوان کرد: در بازه زمانی یک ماهه امسال مجموعاً 17 هزار و 39 تن کالا از طریق پایانه ریلی آستارا به کشور آذربایجان صادر شده که نسبت به 3 هزار 526 تن مدت مشابه سال گذشته 383 درصد رشد داشته است.

وی درصد کالاهای وارد شده از پایانه آستارا به داخل کشور را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: میزان واردات کالا در خلال بازه زمانی یک ماهه سال 98 چیزی حدود 13 هزار و 518 تن بود که این میزان با یک رشد 7 درصدی به عدد 14 هزار و 460 تن در مدت مشابه سال 99 رسیده است. 

مدیرکل راه آهن شمال 2 عمده اقلام و کالاهای ترانزیتی و وارداتی در پایانه ریلی آستارا را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: چوب، الوار، عدس، گندم و جو از جمله این کالاهای ترانزیتی و وارداتی هستند و کشور عراق نیز مقصد اصلی بارهای ترانزیتی پایانه ریلی آستارا محسوب می‌شود.

ولدی در تشریح انواع محصولات و کالاهایی که از پایانه ریلی آستارا به خارج کشور صادر می‌شوند نیز مطالبی بیان داشت و عنوان کرد: سیمان، کلینر، مواد شیمیایی، کاشی، آهن‌آلات و لوازم خانگی از عمده کالاهایی هستند که از طریق این خط ریلی به کشور جمهوری آذربایجان صادر می‌شوند.

به گزارش تابناک، استان گیلان به عنوان یک منطقه استراتژیک در شمال کشور با دارا بودن مرز زمینی، دریایی و ریلی جایگاه بسیار خوبی در حوزه حمل، ترانزیت کالا و بار، صادرات و واردات بسیاری از محصولات دارد که از طریق آن درآمد و عایدی خوبی نیز نصیب کشورمان می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار